Nová rubrika další upravy

22. března 2009 v 12:10 |  Další Upravy
Sem do komentáře pište vaše další možné upravy . a posílejte fotky vašich uprav (např:nákou výrobu,postup práce,.....)na email:tuningbobes@seznam.cz

 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Krysa Krysa | 29. března 2009 v 8:54 | Reagovat

Zajímalo by mne, jako kdo má zkušenost s případným použitím olověných bezúdržbových (gelových) akumulátorů. Ony totiž vyžadují nejlépe nabíjení konstatntím napětím, jistá hodnota se nesmí překročit a to platí i pro nabíjecí proudy. Jinak jde životnost do háje. Ovšem žádná příručka co mám neudává nabíjecí proudy a napětí u Simsona, extra když nyní musíte jezdit se světly a není jisté, co kde na kterém typu na ten akku vlastně svítí. Měřil to někdo???

2 Krysa Krysa | E-mail | Web | 29. března 2009 v 9:19 | Reagovat

LED žárovky na 6V: existují např.do kontrolek na webu http://www.emo.cz/k307-elektronicke-soucastky-opto-led-zarovky?od=0

a na 12V je má Flajzar, www.flajzar.cz, který má i sufitky a žárovky s větší paticí (bajonet) ovšem vše jen na těch 12V! Ceny jsou obecně hrůzné... (80CZK za 6V LED žárovečku do parkovačky??? a plus 120CZK poštovný... LED žárovka do blinkrů asi 380CZK...)

Pokud jde o kontrolky a osvícení tachometru či tak, nejlíp je udělat si vše sám, jako ostatně dycky, že.

Čili vzít patici ze spálené žárovky, naletovat do ní vysocesvítivou LED 5mm žádané barvy a rozptylu katodou na bajonet a anodou na kontakt uprostřed a protože obyčejně jsou na 20mA, buď si vypočítat podle napájecího napětí odpor do serie nebo použít stabilizátor proudu s JFET (BF245C). Ovšem bacha na to,odkud ty LED živíte! Musíte je živit stejnosměrným proudem z akku, né střídavým z magneta jinak chcípnou!

(Ideální je překopat instalaci tak, aby na magneto jel tak leda hlavní reflektor a ostatní jelo na baterku: s LED si to můžete dovolit klidně!)

Nicméně: nestabilní napětí z magneta  na halogenu v reflektoru mu taky moc neprospěje...

Pokud někam chcete narvát Luxeony s odběrem 350-850mA, dá se použít stabilizátor proudu s LM317. Ale nesmíte zapomenout, že mají být na chladiči (ty Luxeony i ta LM317), ten jejich obyč. nestačí a zahřívání výrazně snižuje životnost a světelný tok Luxeonu! Což bude značit i mechanické úpravy, že. Kdo na to nemá a není na to vybaven (včetně znalostí z oblasti elektrotechniky) neměl by se do toho raděj ani pouštět!

S blinkry může být problém: pokud žárovky nahradíte LED, nemusí to blikat, hi. Budete pak nuceni vyrobit si vlastní elektronický cyklovač, co s těma LED bude umět blikat. (Což ale zas není tak velký problém)

Zadní dvojitá žárovka 21/5W by šla vyřešit dvěma sadami vysocesvítivých červených LED. Druhá alternativa je červený Luxeon, a to jeden, ale živený přes dva zdroje proudu

(součet jejich proudů nesmí překročit maximum proudu povoleného pro Luxeon!!) - menší proud jako stopka, vyšší jako brzda.

Jo...pokud jde o to,jak moc ty LED a Luxeony svítí, dívejte se na údaj kolik to má mCd (milicandell) nebo lm (lumenů). A taky ale v jakém úhlu! (Tj. úhel, v kterém to svítí)

Teoreticky se kdesi uvádí, že 1000mCd odpovídá žárovce 1W, ale moc tomu nevěřte... vše chce vyzkoušet a porovnat s původní žárovkou!

A pokud někam dáte LED, na STK držte o tom zobák, nebo budou prskat jak křečci!!!

3 Krysa Krysa | 29. března 2009 v 9:23 | Reagovat

Mimochodem, je tu málo věcí o skútrech, teda skoro nic, hi. Snad by taky o nich mohl někdo něco kecnout...

4 Pavel Dolezel Pavel Dolezel | E-mail | 30. března 2009 v 20:53 | Reagovat

cau borce.....potrebuju poradit se simsonem ohledne retezu ozvy se mi prosim na ICQ 239345546 nebo na mail diky moc

5 Krysa Krysa | 2. dubna 2009 v 11:27 | Reagovat

Hi all!

řešil někdo, jak dát postranní nosiče u skůtru na OBĚ strany?

Vím, že na levé straně je zprdele místo kvůli startpáce, ale třeba už to někdo řešil?

Zajímal by mne i nosič co by přesahoval NAD zadní sicnu, neb ve dvou nejezdím. No a ZA je to blbost, neb si kryjete světla a přenášíte těžiště za zadní kolo což není dobrej nápad, že. Ostatně jako ideální bych považoval takovej nosič nad zadní sicnu, co by šel lehce oddělat (opevnění např. křídlovými maticemi) když ho nepotřebujete.

Nosnost tak 10kg-15kg.

Asi tak:s nosičem na jedný straně moc neodvezete a navíc se to v každý zatáčce posunem těžiště na bok bude chovat jinak a hlavně otravně!

S nosičem za zadní osou se vám bude odlehčovat přední kolo, což v zatáčce na mokrým listí je fakt "úžasná věc"!

No a vozit ty věci "na hrbu" čili na zádech  v ruksaku se mi moc nechce, že.

6 Krysa Krysa | E-mail | 2. dubna 2009 v 11:46 | Reagovat

Schema zapojení elektriky: tak jsem viděl asi 8 schemat, žádný "moje", hi! Jak já to vidím krysím vokem, mám skutr s instalací 6V čili bez startéru, s elektronickým zapalováním a blinkry typ SR50 1C/CS

Schéma ovšem nikde, ani v tý tlustý bichli od Erharda Wernera!

Má někdo přesně schéma na tuto modifikaci???

Jednak v tom mám mírně dosranou elektriku, druhak ji chci upravit a se schematem by to šlo líp.

7 Krysa Krysa | 5. dubna 2009 v 14:01 | Reagovat

he... je to jak u blbejch. Simson je na 12V ale vzadu byly žárovky na 6V.

A na akku sem neviděl neb mi nešla sundat sícna. Protože to hovado co mi to prodalo patrně mimojiné zkurvilo zámek, že.

Úžasnej for je taky to, že jsem asi 3 hodiny hledal zapojení ELBA 12V (našel) a pak zjistil, že prostě NIKDE není zapojení mýho typu skútru a celý je to doplněný tím, že z toho ELBA mi vede 6 drátů a né 4, že, či kolik je u toho ve všech schématech uvedeným. Celý to výborně dopňuje techničák, kde je napsaný, že přední potkávací světlo a zadní parkovačka svítí jen při běžícím motoru (ale nejde při něm zhasnout, hi) a na co a jak má svítit přední parkovačka ví bůh! Upřímně, nevím proč by měla vůbec svítit, za takových okolností!

40let dělám elektroniku ale takový bordel v zapojeních jsem neviděl ani v ruským televizoru, a to je co říct!

8 pavel pavel | E-mail | 23. dubna 2009 v 17:56 | Reagovat

Koupijsem Simsna S-51 elektronik v pojízdném stavu ale jinak nic moc chci ho překopat a udělat  100 % motorku tak ať zvládné bez problémů 80 km. tam a zpět.Potřebuji sehnat nějakou literaturu motor atd. Je možnost?

9 J@mes J@mes | 10. června 2009 v 21:09 | Reagovat

Samozdrejme ze je moznost a spousty!!! Napr www.moto-prodejna.cz ja tam koupil veci za 16 tis a sim mi udelal 97Km/h Jestli chces tak se ptej ja ti rad poradim co se tyce simson S51. Ale nemusis do nej vrazet takove penize jak ja staci si koupit vecicky za 5000 a muzes litat klidne 85Km/h A nemusis nic prestavovat jen namontovat! ;-)

10 Jirka Jirka | E-mail | 11. června 2009 v 10:37 | Reagovat

pls poslete mi nekdo schema zapojeni elektroniky v Simsonu.
Mam v tom totiz desnej bordel. :-)
Moc dik kdo posle

11 hoans hoans | 26. června 2009 v 20:19 | Reagovat

Nejlepší stránky jsou www.mujsimson.wbs.cz. nEdám na ně dopustit. je tam vše

12 Krysa Krysa | E-mail | 17. července 2009 v 9:49 | Reagovat

zajímalo by mne, proč se dočítám, že bych měl na 50ccm simsonu vozit takový kokotiny jako je reflexní vesta???

Viz z jinýho webu:

1)Jedna náhradní pojistka.
2)Po jedné náhradní žárovce od každého druhu.
3)Reflexní vestu libovolné barvy
4)Základní lékárničku, která obsahuje:
Obvaz sterilní č.2
Obvaz hotový sterilní č.4
Šátek trojcípý
Náplast s polštářkem 8x4 cm (3ks)
Obinadlo škrtící pryžové, délka 70cm
Rouška resuscitační
Rukavice pryžové (latexové) chirurgické v obalu
Špendlík zavírací v antikorozní úpravě (2ks)

13 Krysa Krysa | E-mail | 17. července 2009 v 9:52 | Reagovat

Tachometr: i po výměně bowdenu se při rychlosti nad asi 50km třepe ručička jako v tanku T34!  

Jeden poznatek: při jízdě z kopce na volnoběh to dělá až nad 70km,čili jistý vliv mají vibrace motoru.

přesto: je nějaký JINY vyzkoušený řešení (na skůtr) než narvat tam digitální tachometr??

14 Krysa Krysa | E-mail | 31. července 2009 v 11:46 | Reagovat

DIGI otáčkoměr i tachometr s LED displejem (zelená či červená)!

Podívejte se na web http://www.zajic.cz/nfstupni/nfstupni.htm

Už existuje modifikace otáčkoměru i jako tachometr!

VELKE číslice!!!

Napájení by šlo jak 6 tak 12V za stabilizátorem!

myslím, že je to lepší řešení, jak tachometr z kola, a navíc: design otáčkoměru i tachometru bude stejný!

15 picmundo picmundo | E-mail | 18. srpna 2009 v 21:24 | Reagovat

mno nesmíš tu baterku ,,přebít" to je jako když normalni akumulator nechaš provařit u tohodle to neexistuje...jinak se rozpusti ten gel uvnitř.

16 Krysa Krysa | E-mail | 15. září 2009 v 10:59 | Reagovat

[15]: To je jasný, akorát že např. já tam geláč nemám, že. A geláč vyžaduje zcela jiný podmínky nabíjení jak normální olovo!!! Například nabíjení konstantním proudem a nejlíp při konstantním napětí,což ten regulátor dělanej na normální olova nedá, že. A geláč jde do prdele. Minimálně to nesmíš přebíjet přes asi 13,6V což je věc regulátoru napětí ale ví buh co ten originální opravdu "reguluje" a  jak!
Dojem, že "bezúdržbový olovo" nepotřebuje údržbu, je zcela mylný! Zkurvíš ho mnohem rychlej blbým nabíjením jak starý akku z doby před 20ti lety!! Osobně si myslím, že původní nastavení regulátoru nabíjení ty geláky pěkně kurví.

17 strelak22 strelak22 | E-mail | 13. prosince 2009 v 19:19 | Reagovat

zdarec potřeboval bych jestli de na zadní kolo simana přidělat rozetu s fichtla nebo se to musí nějak upravit? pls odepište mi kdyžtak na mail strelak22@seznam.cz

18 Milan Milan | E-mail | 8. února 2010 v 15:26 | Reagovat

[9]: cau ja bych potrebpoval poradit moc dobre to nestartuje kdyz je to studeny ozvi se mi na icq 395172225 popovidame o tom cus

19 Jura Jura | 30. března 2010 v 18:51 | Reagovat

Zdravím. Nevíte někdo jakou má zhruba spotřebu tuningová sada 60ccm 4 kanal + karbec Amal 19?? Díky moc, jestli s tím máte někdo zkušenost. Kdyžtak na icq:  487934960

20 krysatec krysatec | E-mail | 6. května 2010 v 13:56 | Reagovat

zajímalo by mne jak na skutru přestavit předstih na vyšší. instrukční knížka jako obyčejně tvrdí, že nic, neb "výrobce to už udělal správně"což ovšem neznačí, že dobře nebo tak jak chci já, že....

21 johny johny | 22. srpna 2010 v 9:39 | Reagovat

scháním schema vnitřniho zapojení elba 6v na sr 50

22 Volfik Volfik | 18. listopadu 2010 v 21:30 | Reagovat

Rád bych se zeptal jak nejlevnej a nejkvalitnejc vytunit simson S51.
Co tam mam přidat nebo vymenit a kde bych to kdyz tak nasel.
Predem dik.

23 TomkoZ TomkoZ | E-mail | Web | 18. ledna 2017 v 12:30 | Reagovat

Čekám na nový zajímavý článek na svém blogu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama